14 Mart 2016 Pazartesi

Prenses taçlı lavanta keseleri

Merhaba,
Kızımın 2. Yaş günü yaklaşıyor. Misafirlere dağıtmak için 20 tane fotoğraflı magnet yaptırıyoruz bir de anne elinden 20 tane lavanta kesesi hediyeliklerimiz.
Keçe ile süslediğim lavanta keselerini yapım aşamalarıyla birlikte paylaşıyorum;

Poplin kumaş ve ince keçe kullandım.
Prenses taç kalıbını internetten buldum. Bilgisayarın üzerine kağıdı koyup çizdim ve kestim. Yapacağınız temaya göre her modelin kalıbını bulabilirsiniz. Örneğin; prenses taç kalıbı, keçe kalıpları ya da prenses taç vektörel gibi anahtar kelimeler kullanarak ulaşmak mümkün.
Çıkardığınız kalıbı ince keçenin üzerine koyup çiziyoruz. Ben bir elimle tutup bir elimle çiziyorum. İğneleyince potluklar oluşabiliyor. 
İstediğiniz kadar çizip dikkatli bir şekilde kesin.
Lavanta kesesi için kumaşı 18x18 cm olarak kestim ben. Katlandığında ortada kalacak şekilde ayarlayıp taçları el ile diktim. İpin kötü görüntü oluşturmaması ve tacın bozulmaması için sadece yanlardan ve tepeden küçük dikişlerle tutturdum.
Ardından ağız kısmını kötü görüntü oluşturmaması için içe doğru iki kat kıvırıp diktim. Açıkta kalan alt ve yanı da tersten dikerek bitirdim. İçine avuç içi kadar elyaf ve lavanta koyup ağzını kurdele ile bağladım ve hazır :) 
* 100 gr lavanta gitti 20 adet keseye. 100 gr lavantayı 5₺ ye aldık. Kumaşı da 1 metre aldım 10₺ idi metresi. Ama yarım metre yetti. Artan kumaşla da diktiklerimi paylaşırım yakında :)
Sevgiyle kalın ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder